عبارت AHRI700 به چه معنا است؟

عبارت AHRI700 به چه معنا است؟

پلارگاز 2 آبان 1401

در بسیاری از کشورها، برای محصولاتی که در اختیار عموم قرار می‌گیرند، استانداردهایی در صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود. اما عبارت AHRI700 به چه معنا است؟ در این مطلب این موضوع را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد. در حقیقت، مجموعه دستورالعمل‌ها و الزامات مورد نیاز گازهای برودتی به وسیله انجمن تهویه مطبوع ، گرمایش و سرمایش (Air Conditioning, Heating and Refrigeration Institute) در استانداردی به شماره ۷۰۰ بیان گردیده است که به اختصار AHRI700 خوانده می‌شود. درج این عبارت روی بسته بندی گازهای برودتی به این معنا است که فروشنده ادعا می‌کند گاز برودتی عرضه شده کلیه الزامات فنی بیان شده در این استاندارد را تامین می‌کند.

استاندارد AHRI700

AHRI مؤسسه تهویه مطبوع، گرمایش و تبرید است که در سال 2008 از ادغام مؤسسه تهویه مطبوع و تبرید (ARI) و انجمن تولیدکنندگان لوازم گازی (GAMA) تشکیل شد. در واقع این مؤسسه یک انجمن تجاری آمریکای شمالی متشکل از تولیدکنندگان هوا تهویه مطبوع، گرمایش، و تجهیزات تبرید تجاری به شمار می‌رود. AHRI در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین منابع مورد اعتماد شناخته شده، برای تضمین کیفیت و همچنین عملکرد دستگاه‌های تهویه مطبوع سرمایش وگرمایشی است. این سازمان 35 عضو شرکت تولید کننده در زمینه  فعالیت سرمایش، گرمایش و همچنین تهویه مطبوع دارد. از فعالیت مهم این مؤسسه می‌توان به سعی بر افزایش کیفیت تولیدات شرکت‌ها اشاره کرد.

عبارت AHRI700 به چه معنا است؟

استاندارد AHRI700

 صنایع مرتبط با استاندارد AHRI

درکشور ما، متأسفانه امر رسیدگی به شرایط سرمایش، تبدیل به یک بحران درصنعت تأسیسات شده است. به این دلیل که، آزمایشگاه مناسبی برای تست ظرفیت چیلرهای ساخت داخلی و همچنین راهکار استاندارد ملی برای امر تالیف شده وجود ندارد. درحال حاضر، استناد به استانداردهای بین المللی، با وجود اینکه برای چیلرهای ایرانی تشکیل نشده است، اما تنها راه برای اتتخاب درست چیلرها و استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود. لازم است بگوییم که استاندارد AHRI حاصل تألیف موسسه گرمایش و تبرید آمریکا است.

جمع بندی

در بسیاری از صنایع، وجود استانداردهای لازم برای تولید و عرضه محصولات به بازار الزامی است. استاندارد AHRI نیز یکی از استانداردهای مهم در حوزه گازهای برودتی است. در این مطلب برای شما توضیح دادیم که عبارت AHRI700 به چه معنا است؟ همچنین صنایع مرتبط با آن را نیز به شما معرفی کردیم. امیددواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان متشکریم. لطفا با درج نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه بهتر مطالب یاری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp

منو اصلی